לצנן את הבית בקיץ

קיימות דרכים שונות לצנן את הבית בקיץ. במדינות החמות, ובמיוחד בישראל, שבה בקיץ הטמפרטורות עשויות להיות גבוהות מאד ועומס החום יכול להיות כבד, עומדים לרשותנו מגוון של אמצעים לקירור. המזגן הוא אחת הדרכים לעשות זאת וניתן למצוא מבחר של מערכות מיזוג, המשלבות בין טכנולוגיות מתקדמות למענה לצרכים שונים. זה יכול להיות מזגן, המשמש אותנו לצרכים פרטיים, בבית, או כזה המותקן במשרד שבו אנו עובדים או בחנות, שבה אנו מבקרים לעיתים.

פתרונות קירור מתקדמים במיוחד

מי שמחפש דרכים לצנן את הבית בקיץ, יוכל למצוא מבחר של מערכות מיזוג, המוצעות על ידי החברות המתמחות בכך. המגוון העצום עשוי מעט לבלבל, אולם אם מתייחסים לכמה פרמטרים מרכזיים, אפשר לבחור את המזגן המתאים. בכל בית בישראל אפשר למצוא כיום מזגן, הפועל במלוא עוצמתו כמעט לאורך כל חודשי הקיץ. ניתן למצוא מזגנים ניידים, מזגנים עיליים, מזגנים מפוצלים וגם מזגנים מרכזיים. לא כל סוג של מזגן מתאים לכל בית או לכל מרחב וגם לא כל סוג מספק את המענה הנדרש לאלה, השוהים בו. כשמחפשים מזגן מתאים לבית יש לבדוק את תפוקת הקירור שלו, יש להתייחס לחברה המייצרת אותו וגם עד כמה הוא מאפשר לחסוך בחשמל. הטכנולוגיות השונות, המשולבות כיום במזגנים המוצעים למכירה, הופכים את מערכת המיזוג, המציעה לנו את פתרונות הקירור, למערכת חסכונית יותר, העוזרת לחסוך בהוצאות החשמל וגם לשמור על איכות הסביבה. מכיוון שהמזגן עובד לא מעט במהלך הקיץ, ולעיתים אפילו 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, האפשרות לחסוך בהוצאות ולהמשיך להשתמש בו היא הפתרון הטוב ביותר.

סוגי פתרונות הקירור המוצעים כיום

ישנם סוגים שונים של מזגנים, כאמור:

  • מזגן מרכזי – מזגן מרכזי נחשב לאחד הסוגים הפופולאריים כיום, והוא יכול להתאים כמעט לכל בית או משרד. מזגן זה מציע רמת קירור מתאימה לכל הבית עם אפשרות לשלוט בעוצמת הקירור ובטמפרטורות בכל אחד מהחדרים השונים שבו. מכיוון שהמנוע של מזגן זה ממוקם מחוץ לבית, מדובר בפתרון שקט במיוחד שכמעט ואיננו מורגש.
  • מזגן מפוצל – מזגן מפוצל הוא אפשרות נוספת, והוא כולל במסגרתו שני חלקים: המאייד של המזגן, שנמצא בתוך הבית, והמנוע שלו שנמצא בחוץ. בדרך כלל מדובר במזגן עילי, המגיע בגדלים שונים. ככל שמדובר במזגן גדול יותר, כך עוצמתו תהיה גבוהה יותר.
  • מזגן נייד – מזגן מסוג אחר הוא המזגן הנייד. מדובר בפתרון עבור צעירים, בדרך כלל, סטודנטים, או כאלה הנוטים לשנות את מקום מגוריהם באופן תדיר. כפי שמעיד שמו, מדובר במערכת ניידת של מיזוג אוויר, הכוללת של יחידות המחוברות באמצעות צינור: המנוע, שבדרך כלל מוצב מחוץ לבית, והמזגן שמוצב בתוך הבית עצמו.
  • חשוב לדעת

    לא משנה באיזו אפשרות של קירור וצינון בוחרים, חשוב לעשות זאת בעזרתם של מומחים בתחום. לאחר שהוגדר הצורך, יש לפנות לחברות, המתמחות בייצור ושיווק מזגנים ולבדוק מול נציגיהן מהם הדגמים המומלצים. סקר שוק מקדים יעזור בקבלת ההחלטה ובעיקר יחשוף אל הפתרונות המוצעים כיום. במקרים מסוימים, אפשר לשקול אפשרות של מאוורר או אפילו פתיחת חלונות. אפשרות זו יכולה להתאים למקומות קרירים במיוחד, וגם כאלה, הממוקמים באזורים גבוהים בהם ישנו משב קבוע של רוח. בין אם בוחרים במזגן מרכזי, מזגן מפוצל או מזג נייד, חשוב לבדוק את יתרונותיה של כל אפשרות בהשוואה לכל אפשרות אחרת וכמובן גם את מידת התאמתה אל המרחב עצמו והתנאים השונים שבו. במקביל, כדאי לבדוק מראש גם את עניין האחריות, ולוודא שניתנת אחריות יחד עם רכישת המזגן, לתקופה של לפחות שלוש או חמש שנים.